Rynek farmaceutyczny jest dziś przepełniony. Co chwilę powstają nowe korporacje, nowe koncerny farmaceutyczny produkujące lekarstwa i medykamenty. Oczywistym jest, że firma farmaceutyczna to rozsądne rozwiązanie na tle innych branż, ponieważ lekarstwa zawsze będą nam potrzebne, ale też nie da się ukryć, że w związku ze stale rosnącą na wspomnianym rynku konkurencją ciężko jest w tej branży odnieść sukces. Nie jest to jednak niemożliwe – trzeba tylko wiedzieć, co zrobić, aby taki sukces osiągnąć. A więc przede wszystkim firm a farmaceutyczna, która chce być na rynku liderem, musi znaleźć rynek zbytu dla produkowanych przez siebie lekarstw. Nie ma innej drogi do sukcesu, jak tylko zwiększyć produkcję, zwiększyć ilość klientów i tym samym zwiększyć zyski i przychody firmy. Problem tkwi jednak w tym, że niewiele przedsiębiorców ma pomysł na to, jak ten cel zrealizować. Teoretycznie wiedzą oni, że trzeba poszukać klientów, że trzeba poszukać nowych rynków zbytu, które pozwolą zwiększyć produkcję, ale z drugiej nie mają pomysłu, jak do tych klientów dotrzeć. A my wiemy jak.
Do sukcesu jeden krok
Jedynym słusznym poczynaniem jest zakup bazy danych zawierającej konkretne dane potencjalnych klientów odpowiednich dla naszej firmy. To my sami wybierany bazy teleadresowe, które chcemy kupić i o których uważamy, że nam pomogą. To my sami decydujemy, czy ma to być baza aptek, z którymi będziemy mogli skontaktować się i zaproponować stałą współpracę. Bazy teleadresowe są dziś niemalże rozchwytywane. Informacje zawsze była w cenie, ale teraz jest to widoczne wyraźnie jak na dłoni. Nie ma dziś lepszego sposobu na pozyskanie klienta, bo bazy teleadresowe sporządzane są pod określone firmy, na przykład tak jak w tym przypadku baza aptek sporządzana jest pod koncerny farmaceutyczne. W przypadku firmy budowlanej potrzebna będzie baza zawierająca klientów w postaci sklepów z materiałami budowlanymi i wykończeniowymi. Bazy teleadresowe pomagają znaleźć klientów, pomagają znaleźć rynki zbytu, ale oczywiście trzeba do współpracy potencjalnego klienta też jakoś namówić. Niemniej jednak wspomniane bazy to już nawet więcej, niż połowa sukcesu firmy, bo wśród tak wielu adresów potencjalnych klientów nie sposób nie znaleźć kilku, którzy dadzą się namówić na współpracę. A firmom farmaceutycznym o to przecież właśnie chodzi.
Baza aptek to skarb
Dla firmy farmaceutycznej taka baza aptek to skarb i nieważne, że trzeba za nią zapłacić określoną sumę pieniędzy. Przecież po nawiązaniu współpracy z kilkoma aptekami te koszty i tak się zwrócą, może jeszcze z nawiązką. Zależność firmy farmaceutycznej od bazy teleadresowej jest podobna do zależności złapania rybki na odpowiednią wędkę i przynętę. Informacja jest bardzo przydatna, ale taką informację, podobnie jak wędkę, trzeba umieć wykorzystać i trzeba umieć się nią posługiwać. Dopiero wtedy, gdy rybka zostanie złapana, firma farmaceutyczna może świętować swój sukces.