Dystrybucja łożysk w modelu hurtowym może się okazać bardzo ciekawym i przede wszystkim dochodowym przedsięwzięciem. Aczkolwiek trzeba tutaj liczyć się z koniecznością prawidłowego prowadzenia takowej hurtowni. Co najważniejsze, trzeba będzie zadbać o pozyskiwanie odpowiednich klientów, jak również dostawców. Należy zadbać o różnorodność asortymentu, oraz o ciągłość dostaw. Tak, aby każdy klient, był w pełni zadowolony z jakości świadczonych usług. Aby każdy klient, zawsze dostał dokładnie te łożyska, których potrzebuje. Szczególnie w przypadku łożyska standardowych. W przypadku bardziej specjalistycznych, trudno spodziewać się ich dostępności od ręki. Jednakże klienci musza mieć możliwość ich zamówienia bezpośrednio w hurtowni.
Odpowiednia lokalizacja hurtowni łożysk.
Zacząć jednakże wypada od kwestii lokalizacji hurtowni. Otóż, musimy zadbać o to, aby lokalizacja, sama w sobie ułatwiała potencjalnym klientom dostanie się do hurtowni. Najlepszą opcją będzie obrzeże centrum większego miasta. Ścisłe centrum raczej absolutnie nie wchodzi w grę, przez wzgląd na korki i utrudnienia w poruszaniu się większych pojazdów. Obrzeża natomiast będą idealne. Znajdujemy się blisko centrum a jednocześnie z dala od najbardziej zatłoczonych i zakorkowanych ulic. Warto zadbać także o to, aby z hurtowni był łatwy dostęp do autostrady bądź tez przynajmniej drogi szybkiego ruchu. Usprawni to zaopatrzenie, jak również pozwoli klientom z dalszych okolic na łatwe znalezienie i dotarcie do hurtowni.
Trzeba więc przede wszystkim pamiętać, iż lokalizacja będzie mieć bardzo istotny wpływ na możliwości samej hurtowni. Łatwy dojazd będzie kwestia kluczową, toteż powinniśmy o niego zadbać. Bliskość drogi szybkiego ruchu bądź autostrady jeszcze bardziej ułatwi całe działania.
Klienci i dostawcy.
Oczywiście prowadząc hurtownię łożysk należy także zadbać o dobre kontakty z dostawcami łożysk, aby mieć gwarancje ciągłości dostaw. Pozwoli nam to również realizować specyficzne zamówienia naszych klientów. W końcu bardzo często będzie się zdarzać tak, iż potrzebować oni będą łożysk bardziej specjalistycznych, niż standardowe łożyska kulkowe. Najlepiej jeśli dostawców będziemy mieć co najmniej kilku. Pozwoli to nam na zróżnicowanie oferty, jak również zabezpieczy na wypadek, gdyby, któryś z nich miał jakieś czasowe problemy z dostawami łożysk.
Pozyskiwanie klientów także będzie tutaj kwestią nadrzędną. Oczywiście reklama na najważniejszych i najbardziej ruchliwych ulicach będzie jak najbardziej wskazana. Warto jednakże pamiętać także o innych środkach reklamy. Obecnie zaś, szczególnie ważna będzie internetowa reklamy naszej hurtowni. W końcu, jakby nie patrzeć, internetyzacja naszego świata postępuje bardzo szybko. Potencjalni klienci także będą korzystać z Internetu aby zdobyć niezbędne informacje o potencjalnych dostawcach łożysk. Dopiero w następnej kolejności będą dzwonić bądź pojawiać się osobiście w celu doboru potrzebnych łożysk. Pozostanie nam już tylko zadbać o to, aby każdy z klientów, którzy nas odwiedzą, wyszedł w pełni zadowolony i następnym razem znowu wrócił do naszej hurtowni.
Przykładem bardzo dobrze prowadzonej hurtowni łożysk może być stozek.pl, która od wielu już lat dostarcza łożyska do wielu warsztatów mechaniki samochodowej.