Wszyscy pracodawcy powinni sobie zdać sprawę z tego, że zdrowie ich pracowników jest sprawą kluczową z kilku względów. Po pierwsze, dbanie o ich kondycję fizyczną wynika z ogólnej misji socjalnej każdego pracodawcy i zwykłej ludzkiej przyzwoitości. Po drugie, zdrowy pracownik jest bardziej skoncentrowany, popełnia mniej błędów, ma lepszą pamięć, a dzięki temu wszystkiemu jest bardziej wydajny i wykona więcej zadań w danej jednostce czasu. Po trzecie, pracodawcy powinno zależeć na zdrowiu pracowników, ponieważ jeśli o nie zadba, to w firmie będzie mniej zwolnień lekarskich, które są kosztowne dla pracodawcy (muszą oni wypłacać wynagrodzenie, pomimo nieobecności pracownika).
Istnieje wiele sposobów dbania o zdrowie swoich podwładnych. Przede wszystkim, w środowisku pracy muszą panować warunki, które nie sprzyjają powstawaniu dolegliwości, a tym bardziej chorób. Musi panować odpowiednia temperatura, a i poziom oświetlenia powinien być wystarczający. Pracownicy biurowi powinni mieć zapewnione wygodne stanowisko pracy, z komfortowym fotelem i prawidłowym rozmieszczeniem mebli biurowych. Ostatnią formą poprawy zdrowia pracowników są szkolenia zdrowotne, które są coraz bardziej popularne.
Wiele firm składających się z grupy fizjoterapeutów oraz innych lekarzy posiada w swojej ofercie kompleksowe szkolenia zdrowotne dla pracowników, polegające na wpajaniu im postaw oraz zachowań sprzyjających profilaktyce prozdrowotnej. Przykładem takiego szkolenia może być szkolenie dotyczące ergonomii pracy w biurze. Czego ono dotyczy? Najogólniej mówiąc, zasad prawidłowego ustawienia fotelu, stołu i monitora oraz podejścia pracownika do poprawy bezpieczeństwa pracy w biurze.
Pracownikom przedstawia się szczegółowe informacje dotyczące rozmieszczenia i ustawienia mebli i akcesoriów biurowych, porady – m.in. jak uniknąć biurowych kontuzji (zaleca się np. przeprowadzenie rozgrzewki przed rozpoczęciem pracy za biurkiem) z zaznaczeniem, że nieprawidłowe podejście do pracy biurowej prowadzi do wielu schorzeń, np. chorób serca, zwyrodnienia stawów oraz kręgosłupa, a także dolegliwości w postaci bólu głowy, zdrętwień oraz mrowień.
„kondycję fizyczną wynika z ogólnej misji socjalnej każdego pracodawcy” – ciekawe słowa i fajnie by było gdyby to było prawdziwe. pracodawcy raczej prędzej nas wyzyskają niż zadbają o nasze zdrowie…
Bardzo istotne jest tak naprawdę zdrowie pracowników jak edukacja i promocja zdrowego trybu życia.