Jednym ze zdecydowanie najciekawszych rozwiązań w zakresie organizacji wszelkiego rodzaju konferencji i sympozjów naukowych jest znalezienie odpowiedniego ośrodka w górach. Ośrodka który będzie dysponować odpowiednio przygotowanymi salami konferencyjnymi, zaopatrzonymi w niezbędny sprzęt audiowizualny, co pozwoli nam na skuteczne przeprowadzenie całej konferencji, co w tym przypadku będzie kwestią chyba najważniejszą. Przyjrzyjmy się zatem nieco bliżej kwestiom związanym ze zorganizowaniem konferencji naukowej w górach, oraz sprawdźmy od czego zacząć i na jakie kwestie zwrócić szczególną uwagę, aby konferencja należała do udanych.
Wybór odpowiedniej lokalizacji na konferencję.
Najważniejszą kwestią, której trzeba będzie poświęcić zdecydowanie najwięcej uwagi, będzie tutaj dobór odpowiedniego hotelu czy też ośrodka wypoczynkowego, w którym organizacja konferencji będzie możliwa. Aby to jednak miało miejsce, hotel czy też ośrodek powinien przede wszystkim spełnić jeden, podstawowy w tym zakresie warunek. Musi dysponować własną salą konferencyjną z odpowiednim wyposażeniem, bądź też takowa sala powinna znajdywać się w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Chodzi tutaj o to, aby uczestnicy sympozjum nie musieli codziennie pokonywać wielu kilometrów drogi aby dostać się na wykłady i prelekcje, gdyż byłoby to stanowczo uciążliwe i niewygodne. Zakładamy tutaj więc, iż od miejsca noclegowego do miejsca wykładowego nie powinno być większej odległości niż na pięciominutowy spacer. Oczywiście im bliżej tym lepiej. Do tego trzeba pamiętać o tym, aby sala konferencyjna była zdolna pomieścić wszystkich uczestników konferencji a jednocześnie była także zaopatrzona w niezbędny sprzęt audiowizualny, pozwalający nam na skuteczne prowadzenie wykładów. Oczywiście można się obyć i bez tego, niemniej jednak jest to znacznym ułatwieniem dla prowadzących wykłady i prelekcje, a co więcej, podnosi znacznie ich atrakcyjność.
Czas wolny pomiędzy wykładami.
Warto także mieć tutaj na względzie organizację czasu wolnego pomiędzy wykładami i prelekcjami. W końcu nikt nie będzie spędzać dwunastu godzin na sali wykładowej, wobec czego musimy przygotować jakieś poboczne atrakcje, które pozwolą na rozerwanie się pomiędzy wykładami. Dlatego też, musimy tutaj przede wszystkim znaleźć wyjątkowo ciekawe miejsce na konferencję w hotelu w Beskidach, gdzie poza wszystkimi niezbędnymi kwestiami, będziemy mogli zorganizować także coś więcej dla uczestników konferencji. Może to być wycieczka rowerową okolicznymi szlakami górskimi, wejście na któryś z pobliskich szczytów górskich, czy też skorzystanie z hotelowego centrum rekreacyjnego, w postaci basenów, saun, jacuzzi. Generalnie chodzi o to, aby w czasie całego czasu pobytu na sympozjum, zarówno słuchacze jak i prowadzący wykładu nie mieli czasu na nudzenie się i pod żadnym pozorem nie mogli narzekać na brak atrakcji.